Що повинні знати діти різного віку про гроші Діти у віці 6-9 років:
• можуть відрізняти різні монети і банкноти;
• можуть рахувати монети і купюри
• розуміють цінність грошей, і що вони можуть купити за маленьку суму коштів;
• можуть самі розраховуватися в магазині готівкою під вашим наглядом і отримувати здачу;
• можуть самі вирішити, на що потратити їх кишенькові гроші; • розуміють, що гроші можна витратити всього тільки один раз, і потімм цю суму грошей вже не повернути;
• розуміють цілі реклами; розуміють, коли те чи інше ствердження являється рекламою;
• знають, що значить зберігати гроші, і можуть пояснити вигоди збережень;
• можуть зберегти невеликі суми грошей на конкретну ціль; • хочуть бачити, що в реальності відбувається з грошима, тому почніть з копілки, а не з рахунку.
Діти у віці 10-12 років:
• можуть виконувати практичні підрахунки з монетами і банкнотами; • розуміють важливість і роль грошей, можуть думати абстрактно;
• знають про різні способи оплати: готівка, безготівка, про зняття готівки в банкоматі і використання банківських карт;
• співставляють свої бажання зі своїм бюджетом; • розуміють вплив реклами;
• можуть вести прості записи або щоденник своїх розходів;
• можуть самі здійснювати мілкі покупки, звертати увагу на ціни і порівнювати їх до покупки;
• здатні навчитись зберігати важливі документи в окремому файлі; • знають, що коли ви працюєте, ви заробляєте гроші, і тому у вас з"являється більше фінансових можливостей;
• можуть представити, яку работу вони хочуть мати в майбутньому, співставляти її з заробітньою платою і фінансовими можливостями;
• можуть розрахувати, як довго їм потрібно відкладати (зберігати) гроші, щоби досягнути своєї фінансової цілі;
• можуть відкладати частину кишенькових розходів на короткий період, щоби потім купити собі що-небудь більш дорожче;
• знають різницю між заощадженнями і позикою, мають уяву про те,як працюють банки, і про те, що таке процент;
• їм необхідно щоб батьки дозволяли робити вибір, при цьому пояснюючи чому він добрий чи поганий, оскільки в цьому віці закладається основа для подальшої фінансової поведінки.
|